Forum-Oddluzanie: pytania i odpowiedziKategoria: Dyskusja ogólnaPZU zdrowie i opieka medyczna – wasze opinie?
Bożena Wilm zapytał 11 miesięcy temu

Co myślicie o programie Opieka Medyczna realizowanej przez PZU? Jakie jest Wasze zdanie o pakietach medycznych, które proponuje PZU? Bo dzwoniąc na infolinię dowiedziałam się o tym, że najtańszy to 50zł. Jacy są specjaliści ile czeka się na wizytę? Korzystałam wcześniej z medicover ale pracodawaca zamienił na PZU.

2.6/5 - (312 votes)
48 odpowiedzi
Best Answer
mariusz odpowiedział 10 miesięcy temu

Podpinam się do wątku. Znacie jakieś pakiety, które przynajmniej częściowo refundują zbiegi? Muszę przejść usuwanie hemoroidów, ale usłyszałem, że to zabieg niby kosmetyczny i że nie ma szans na żadną kasę.

4.5/5 - (4 votes)
Dionizy odpowiedział 10 miesięcy temu

Witam,
Cała Nasza rodzina jest ubezpieczona w PZU zdrowie, płacimy jakieś 40 zł na osobę. Głównie żona korzysta, czasem zapisując się na wizyty ale i tak bardzo sporadycznie. Kiedyś i ja spróbowałem ale zobaczyłem termin 1,5 miesięczny do specjalisty to zgłupiałem bo na NFZ był o 3 dni później. Ale najlepsze co chciałem Państwu opisać jest to że w ramach pakietu PZU oferuje zniżki na badania. Niedawno zadzwoniłem na infolinię i rzeczywiście potwierdziło się. Dostałem zniżkę 15% na wykonanie badania – rezonans magnetyczny odcinka lędźwiowego. Z kwoty 500 zł oszczędność to 75 zł i niby wszytko fajnie ale. Abym dostał tą rabat musze mieć skierowanie w którym musi być napisane – skierowanie na badanie odcinka lędźwiowego rezonansem magnetycznym wypisanego przez lekarza specjalistę. Zasięgnąłem wcześniej języka i każdy z pacjentów powiedział że lepiej wcześniej przynieść badanie na wizytę u specjalisty bo i tak zostanę poproszony o takowe badanie a zaoszczędzę czas i pieniądze za wizytę 200 zł -> czyli już na pierwszej wizycie będę przygotowany a lekarz będzie już w stanie mnie wstępnie zdiagnozować. Dziś chciałem uzyskać takie skierowanie u lekarza pierwszego kontaktu na NFZ,,,,,, nie nie to by było zbyt piękne. Nie da się. Skierowanie musi wypisać neurolog/neurochirurg- czyli muszę wpierw iść na wizytę, wybulić 200 zł abym dostał skierowanie na badanie warte bonusem 75 złotych od 500 zł. HAHHAHAHAHA qwa co za kraj i to pieprzone PZU !!!!. Od początku jest to tak skonstruowane aby Cię ujebać. Poprosiłem dziś żonę aby mnie z tego syfu wypisała.

4.8/5 - (5 votes)
KamilaC odpowiedział 10 miesięcy temu

Jestem od pól roku. Juz wolę NFZ. Aplikacja beznadziejna, 100x trzeba potwierdzać od kogo ma sie skierownaie (a to od nich), klikac, szukac, nie zapamiętuje wcześniejszego wyboru, nie ma w logiczny sposobu na sprawdzenie swoich wizyt. Na infolinii czeka się po 12-17 min. Brak placówek dostatecznej ilości. Nie ma spójności z wynikami badan. Gdyby nie firma w kt. pracuje, sama byc tu pakietu nie wykupiła.

4.9/5 - (14 votes)
spora odpowiedział 10 miesięcy temu

Jak słyszę znajomych, którzy w kolejkach do specjalistów czekają po kilka miesięcy to cieszę się bardzo, że mam kupiony pakiet dla całej rodziny też w lux medzie. Polecam bo w ogóle nie czekamy na wizyty do specjalistów, termin najbardziej odległy to ok. dwóch tygodni. Internistę mamy tego samego dnia. Mogę sama wybrać sobie termin, miejsce. Jest to bardzo wygodne.

2.2/5 - (12 votes)
Tomek odpowiedział 10 miesięcy temu

Jakość usług to jakaś porażka! Dziś chciałem odnowić receptę a pan konsultant zaproponował mi teleporadę za 5 dni…..gdzie przez NFZ załatwiłem to w 5 minut. W PZU muszą się jeszcze dużo uczyć….Dodam tylko że mam najdroższy pakiet w ich ofercie. 

Dodaj ocenę
tomek odpowiedział 10 miesięcy temu

w porownaniu do luxmed czy medicover to tragedia, umawianie to jakas kpina, system internetowy to tez wielkie g

4.7/5 - (12 votes)
Agata odpowiedział 10 miesięcy temu

TRAGEDIA! odradzam (mam porównanie z LUXMED) w PZU, wszystkie wizyty umawiasz za pośrednictwa PZU – więc nie możesz w rejestracji do lekarza wybrać dogodnego terminu tylko jest on Tobie narzucany. Mieszkam w mieście Wojewódzkim, a mimo to Pani na infolinii zapytała, czy mogę jechać do innego miasta zrobić badania bo u mnie nie mają z żadnym alergologiem umowy – ponad 2 tyg czekałam za zapisanie wizyty, w końcu sie udało tylko, że na taki termin co mi nie pasuje. Podobno Polmed jest ich główną placówką a w tej jeszcze nigdy nie byłam, tylko jeżdżę po całym mieście! Wizyty są odwoływane dzień przed wieczorem. ZDECYDOWANIE NIE POLECAM. Marzę by moja firma wróciła do LuxMedu 🙁 

3.6/5 - (9 votes)
Mirosław odpowiedział 10 miesięcy temu

Widać jak luxmed robi sobie reklamę….

4.2/5 - (10 votes)
Damian odpowiedział 10 miesięcy temu

Jednym słowem tragedia. Na lekarza pierwszego kontaktu okolo tydzień, na specjalistę około miesiąca (w wiekszości), natomiast na niektorych specjalistow trzeba czekac bo terminow nie ma i nie mozna sie zapisać. 
jestem w szoku, co w tym pzu sie dzieje.
Dodatkowo aplikacja zawiesza sie, konsultanci rozłączają się w pół zdania, potem z tym samym konsultantem połączyć sie nie da.
 
wszystko inne tylko nie PZU !

Dodaj ocenę
Katarzyna odpowiedział 10 miesięcy temu

To prawda PZU to masakra. Odkąd wprowadzili, że to oni umawiają do lekarzy czeka sie masakrycznie długo. Dopóki to było, że samemu umawiało się wizytę a placówka sama sobie ją autoryzowała to było ok. Teraz umawiają w godzinach pracy pomimo że się prosi o południowe godziny i w placówkach na drugim końcu miasta. Dla mnie koszmar. Nie mam czasu i tyle urlopu żeby każdorazowo na każde badania brać dzień wolny od pracy. Rezygnuję z ich usług i nikomu nie polecam. To tak jak NFZ tylko trzeba za to jeszcze niemałe pieniądze płacić miesięcznie. Odradzam każdemu kto szanuje swój czas i pieniądze. 

5/5 - (2 votes)
daniela odpowiedział 10 miesięcy temu

Ja z kolei zdecydowałam się na pakiet w lux med, i muszę przyznać, że ani razu nie miałam takich problemów jak tu wyżej opisujecie. Do specjalistów czekam do tygodnia, czasami nieco dłużej ale to rzadko się zdarza, internista tego samego dnia, z badaniami tez nie miałam żadnych problemów.

2.9/5 - (13 votes)
Pacjentka odpowiedział 10 miesięcy temu

Dołączam do grona niezadowolonych. Pakiety „średnie” skonstruowane są chyba tylko po to, żeby móc się umówić ze specjalistą i popatrzeć mu w oczy. Wszystkie badania dodatkowo płatne. Pakiet wyższy już ciut lepszy, ale daleeeeko od „dobry”. Trzeba się mocno nagimnastykować, żeby mieć szansę za ciągłość leczenia u jednego specjalisty i posiadać historię choroby w jednej placówce. Najgorzej działają placówki będące własnością PZU (pozostałe prywatne przynajmniej się starają). Jesteś ustawiany w kolejce w godzinach przyjęć pacjentów na NFZ i (jeśli zgłosisz skargę i lekarz przyjmie cię poza kolejnością) narażasz się na gniew i komentarze ze strony pacjentów „niekomercyjnych”. 
I teraz najlepsza ciekawostka, w obliczu RODO:
Byłam wczoraj umówiona do specjalisty. PZU doskonale zna mój pakiet (a więc także zakres badań przysługujących mi „bezpłatnie”), ale z uporem maniaka stosuje swoje idiotyczną procedurę. Procedura ta polega na tym, że umawiając mnie do specjalisty zaznacza przy okazji tej wizyty krzyżyk „konsultacja”. I nic więcej. Przybywając na umówioną godzinę do placówki (proszę nie mylić z „będąc przyjętym o umówionej godzinie” ;)) dostaję karteczkę z zaznaczonym krzyżykiem pszy słowie „konsultacja” i informację, że mam ją dać lekarzowi. Wizyty oczywiście najczęściej powiązana jest z dodatkowymi usługami (jak np. USG), więc lekarz na mojej karteczce zaznacza krzyżyk w odpowiedniej rubryce. Po skończonej wizycie z karteczką mam się udać do rejestracji i tam dowiaduję się, że…. „musi pani potwierdzić dodatkowe usługi” (???)
„A dlaczego ja muszę (z jakiej racji w ogóle muszę, skoro WIADOMO z mojego pakietu co mi przysługuje a co nie?!), a nie państwo?” -pytam. „Bo nam już nie wolno ze względu na RODO.
I teraz się zaczyna prawdziwa jazda 😀
Dzwonię na infolinię (za którą płacę) i po odsłuchaniu szeregu „niezbędnych informacji” i pouczeń co mogę załatwić przez stronę internetową, wreszcie łączę się z konsultantem (podając wcześniej tonowo nr PESEL) i muszę podać moje imię i nazwisko (!), nazwisko specjalisty, u któego byłam (!) i wszystkie dodatkowe usługi, które wykonał przy okazji mojej wizyty (!!!!!!). Rzecz dzieję się wśród tłumu oczekujących pacjentów (nie mogę wyjść, bo panie z rejestracji nie wiedzą jeszcze czy PZU pokryje koszty dodatkowych usług, a bez zapłaty mnie nie wypuszczą). NIECH ŻYJE RODO! :)))) 
Czyli inni pacjenci mają pełną informację o tym jak się nazywam, kto mnie leczy i jakie zabiegi miałam wykonane. Gdyby ktoś miał np. badanie na obecność HIV lub żółtaczki zakaźnej albo choród wenerycznych – wszyscy byliby doskonale poinformowani. 
Jestem tak zbulwersowana, że chyba to gdzieś zgłoszę…

5/5 - (6 votes)
Regina odpowiedział 10 miesięcy temu

TRAGEDIA!! odradzam (mam porównanie z ENEL-MED) w PZU, wszystkie wizyty umawiasz za pośrednictwa infolini, która jest dodatkowo płatna. Nie czytają zgłoszeń internetowych, potem twierdzą, że zgłoszenie nie dotarło. Poza tym w placówkach z którymi mają podpisaną umowę jak tylko słyszą PZU to terminy od razu są odległe.
Pracują tam ludzie bardzo nie kompetentni i najciekawsze jak rodzi się problem to zawsze pada hasło „ja panią rozumiem” i sprawa uważana jest za załatwioną po myśli PZU.
TRAGEDIA!!!!!!!!!!!!!

3/5 - (2 votes)
MC odpowiedział 10 miesięcy temu

Ten system to dramat. Szukasz specjalisy i zamiast wyszukać z listy termin jaki ci odpowiada, to wybierasz zakres dat w jakich chcesz mieć wizytę, a konsultant umawia ją za ciebie i tylko daje znać kiedy jest. Nie masz wpływu na faktyczny termin. Jak na płatną opiekę medyczną to w porównaniu do innych placówek z których korzystałem (enal-med, medicover) PZU Zrowie jest poniżej krytyki.

5/5 - (1 vote)
Kamila odpowiedział 10 miesięcy temu

TRAGEDIA! To wygląda na jakieś oszustwo! Pytają – nie wiem po co – w jakiej dzielnicy chcesz lekarza – a proponują Ci potem zupełnie gdzie indziej i uwaga! wracają do Ciebie z propozycjami po tygodniu, miesiącu – ja nie mogłam umówić wizyty przez 2 miesiące!! To jest jakaś kpina!!! Udają, że współpracują z placówkami – cytują jakieś adresy to tu to tam – a okazuje się, że w tych placówkach nie mogą umówić wizyty. I tak w kółko. To po co te placówki są na liście?? Po co je proponują? Chyba, aby tylko dobrze brzmiało, że coś mają! Strata czasu! Ogromna strata czasu. Robią z ludzi idiotów. Dla mnie to oszustwo i wyłudzanie pieniędzy z abonamentów – firmy płacą za pracowników regularnie co miesiąc – a pracownik nie może umówić wizyty. Umówienie się graniczy z cudem!! Ile czasu trzeba stracić…! Omijajcie PZU szerokim łukiem!

Dodaj ocenę
Kamil odpowiedział 10 miesięcy temu

Mało placówek poza Warszawą, odwołują wizyty w ostatniej chwili, odradzam Pzu zdrowie 

Dodaj ocenę
Twoja odpowiedź

6 + 5 =

Bożena WilmForum-Oddluzanie: pytania i odpowiedzi › Kategoria: Dyskusja ogólna › PZU zdrowie i opieka medyczna – wasze opinie? -9 Dobre Słabe Bożena Wilm zapytał 11 miesięcy temu Co myślicie o programie Opieka Medyczna realizowanej przez PZU? Jakie jest Wasze zdanie o pakietach medycznych, które proponuje PZU? Bo dzwoniąc na infolinię dowiedziałam się o tym,...Witamy na Forum Oddłużeniowym, najnowocześniejszym forum o oddłużaniu, pomocy prawnej, kredytach i pożyczkach.