Forum-Oddluzanie: pytania i odpowiedziKategoria: Dyskusja ogólnaPZU zdrowie i opieka medyczna – wasze opinie?
Bożena Wilm zapytał 6 miesięcy temu
2.6/5 - (320 votes)

Co myślicie o programie Opieka Medyczna realizowanej przez PZU? Jakie jest Wasze zdanie o pakietach medycznych, które proponuje PZU? Bo dzwoniąc na infolinię dowiedziałam się o tym, że najtańszy to 50zł. Jacy są specjaliści ile czeka się na wizytę? Korzystałam wcześniej z medicover ale pracodawaca zamienił na PZU.

53 odpowiedzi
Best Answer
mariusz odpowiedział 5 miesięcy temu
2.6/5 - (9 votes)

Podpinam się do wątku. Znacie jakieś pakiety, które przynajmniej częściowo refundują zbiegi? Muszę przejść usuwanie hemoroidów, ale usłyszałem, że to zabieg niby kosmetyczny i że nie ma szans na żadną kasę.

KamilaC odpowiedział 5 miesięcy temu
4.4/5 - (17 votes)

Jestem od pól roku. Juz wolę NFZ. Aplikacja beznadziejna, 100x trzeba potwierdzać od kogo ma sie skierownaie (a to od nich), klikac, szukac, nie zapamiętuje wcześniejszego wyboru, nie ma w logiczny sposobu na sprawdzenie swoich wizyt. Na infolinii czeka się po 12-17 min. Brak placówek dostatecznej ilości. Nie ma spójności z wynikami badan. Gdyby nie firma w kt. pracuje, sama byc tu pakietu nie wykupiła.

adriannanowak odpowiedział 5 miesięcy temu
2.3/5 - (6 votes)

Prywatne ubezpieczenie jest bardzo super sprawą, może nie w PZU, ale tak ogólnie to jest to jedna z lepszych opcji żeby móc w dość szybkim czasie korzystać z usług specjalistów, ale trzeba trafić na dobrą ofertę, bo nazwanie czegoś prywatną opieką medyczną nie sprawi że będzie to dobre. Wystarczy poczytać np. tutaj i będzie można samemu wybrać porządne ubezpieczenie prywatne, które będzie bardzo dobrej jakości.

Grzegorz odpowiedział 5 miesięcy temu
2.7/5 - (15 votes)

Nasza firma wpakowała się w ten program ponad rok temu. Dzisiaj zastanawiamy się jak z tego wyjść. Jest rok kadencji… ALE UWAGA!!!! na zmianę po roku jest tylko kilka dni! co jest absurdalne! nie można ani podnieść ani zmniejszyć pakietu! TOTALNA BZDURA! Jedni lekarze jak widza PZU to podejście zmieniają jak by to za kare było. Każą chodzić na badania, prześwietlenia, które kosztując majątek. A jak się je zrobi i tak niczego nie potrafią stwierdzić. odradzam stanowczo! chyba ze max pakiety i walczenie o wszystko! wizyty u lekarzy to czas rzędu 2-3min i do widzenia. fakt że trafiłem na lekarza z powołania raz! Byłem już u kilku jak nie kilkunastu bo ciągle  ich zmieniają. Nie prowadzą historii pacjenta wspólnej.

Aga odpowiedział 5 miesięcy temu
2/5 - (4 votes)

Oferta super, jednak obsluga infolinii pozostawia duzo do zyczenia. Odmawia sie umowienia na wizyte, konsultant pan Jakub Piw…ski /06.10.2023  godz 20.35/ w sposob arogancki odmawia umowienia wizyty pomimo faktu, ze lekarz jest dostepny. Pan sam w rozmowie zaluje ze musi siedziec w pracy i poleca umowienie sie na prywatna czyt. platna wizyte. ZENADA I BRAK PROFESJONALIZMU

Izabela odpowiedział 5 miesięcy temu
3.2/5 - (8 votes)

korzystam z ubezpieczenia PZU od wielu lat i bywało raz lepiej raz gorzej. Natomiast to co się dzieje od paru miesięcy to jakas totalna pomyłka. Jestem z Warszawy i tuaj PZU też ma swoje placówki co oznacza że dostanie się do swojego lekarza prowadzącego graniczy z cudem. Do internisty podali mi termin 2 tyg, do ginekologa ponad miesiąc, ale oczywiście w ich placówkach na jutro. I wcale nie chodzi o to że że mój lekarz nie ma wolnych terminów, ma, tylko że PZU nie umówi i już. zero wyjaśnień. Słyszę tylko nie ma takiej możliwości, nie ma takiej możliwości.
Czy to jest dbanie o dobro ubezpieczonego czy tylko o swój portfel?

Tomek odpowiedział 5 miesięcy temu
2.3/5 - (3 votes)

Jakość usług to jakaś porażka! Dziś chciałem odnowić receptę a pan konsultant zaproponował mi teleporadę za 5 dni…..gdzie przez NFZ załatwiłem to w 5 minut. W PZU muszą się jeszcze dużo uczyć….Dodam tylko że mam najdroższy pakiet w ich ofercie. 

Regina odpowiedział 5 miesięcy temu
2.3/5 - (6 votes)

TRAGEDIA!! odradzam (mam porównanie z ENEL-MED) w PZU, wszystkie wizyty umawiasz za pośrednictwa infolini, która jest dodatkowo płatna. Nie czytają zgłoszeń internetowych, potem twierdzą, że zgłoszenie nie dotarło. Poza tym w placówkach z którymi mają podpisaną umowę jak tylko słyszą PZU to terminy od razu są odległe.
Pracują tam ludzie bardzo nie kompetentni i najciekawsze jak rodzi się problem to zawsze pada hasło „ja panią rozumiem” i sprawa uważana jest za załatwioną po myśli PZU.
TRAGEDIA!!!!!!!!!!!!!

Grzegorz W. odpowiedział 5 miesięcy temu
2.9/5 - (10 votes)

Tragedia!!!
Kończą mi się leki na nadciśnienie. Całą historię choroby i zalecanych lekarstw mam w EnelMed.  Dzwonię dzisiaj do PZU (20. marca), pani Monika twierdzi, że może mnie umówić na 5 kwietnia.
Lekko mnie to zapieniło więc dzwonię do EnelMedu. Pani Karolina lekko zdziwiona stwierdza, że może mnie umówić na wizytę nawet w dniu dzisiejszym lecz będzie to wizyta odpłatna ponieważ nie ma możliwości autoryzowania wizyt po dokonaniu rezerwacji.
Będąc osobą wścibską zapytałem czy PZU naprawdę ma tak złą pozycję w Enel, że dają im tak odległe terminy na co pani informuje mnie, że PZU w dniu dzisiejszym posiada 7 wolnych terminów tylko w jednej placówce na Puławskiej (pozostałych nie sprawdzała) w tym ten który mi zaproponowała.
Dzwonię więc do PZU odbiera p.Karolina (nie mylić z EmelMed) i twierdzi, że ona nie widzi w kalendarzu tych terminów. Podałem dokładnie wolne godziny w dniu dzisiejszym. Proszę o umówienie na wybraną godzinę. Pani Karolina (z PZU) stwierdza, że może mnie umówić na 3 kwietnia. Poprosiłem o przełączenie do przełożonego.
Po 11 minutach oczekiwania rozmowa ponownie wróciła do p. Karoliny i:
(K) – … Pan idzie do EnelMedu, niech panu przepiszą lekarstwa, a my pana umówimy na 3 kwietnia…
(Ja) – kto ma zapłacić za wypisanie recept?
(k) – … no my
(ja) – a kto ma to potwierdzić?
(K) – Pan idzie i powie w recepcji, że jest pan ubezpieczony w PZU i że my za to zapłacimy
(ja) – idąc pani tokiem „rozumowania” pójdę i powiem, że kupiłem tę placówkę i od dzisiaj mają mu mówić „Panie Prezesie”
(K) – … to ja zapiszę pana numer, przełożony jak będzie mógł to do pana zadzwoni
 
Mam tylko nadzieję, że w tym roku, a za recepty będę musiał chyba sam zapłacić.

Magda odpowiedział 5 miesięcy temu
3.5/5 - (11 votes)

Niestety moja opinia o pakiecie medycznym PZU uległa drastycznej zmianie. Na początku wszystko było ok. Oczekiwanie na konkretnie wskazanego lekarza trwała maks 2 tyg (a z ubezpieczenia korzystałam 2-3 razy w roku). Niestety od kilku m-cy jest problem z umówieniem się do konkretnej placówki i lekarza. Wiecznie nie ma wolnych terminów albo ich ulubiona wymówka, że w danej placówce wyczerpał się limit na wizyty. Rezygnuje z tego badziewa.

Honorata odpowiedział 5 miesięcy temu
2.3/5 - (3 votes)

Jakiś czas temu było ok. Teraz to tragedia. Umawiasz wizytę do pediatry w środę, bo dziecko się dusi i gorączkuje umawiają Cię na następny wtorek po 6 dniach. Prosisz o zmianę terminu – od środy do soboty „w realizacji” – cisza. Próbujesz umówić się przez aplikację na teleporadę 30 terminów do wyboru – którego nie wybierzesz błąd. Wskazujesz do jakiej placówki mają Cię umówić i jakie godziny preferujesz umawiają Cię, albo w innych godzinach albo w innej placówce. Rezygnuję z tego pakietu bo to porażka. Jak można czekać z chorym dzieckiem 6 dni na wizytę?!? Na NFZ się szybciej dostanę.

domino0 odpowiedział 5 miesięcy temu
4.2/5 - (57 votes)

Od niedawna nasza firma dała się na to nabrać. Od samego początku są problemy! Odwołują wizyty ponieważ uwaga nie mają umowy podpisanej z daną placówka do danego specjalisty od miesiąca a mimo to kilka dni wcześniej wizytę umówili! Z około 20 osób raptem 3 zaczęły korzystać… cała reszta nabija kasę PZU i nie korzysta… Na wizytę do okulisty trzeba czekać 3 – 4 tyg! Sprawa dotyczy dużego miasta gdzie w ofercie jest 10 placówek! I nigdzie nie ma terminów! chcąc zrobić badania kontrole np: krwi, moczu.. idziesz wpierw do lek pierwszego kontaktu.. błagasz o skierowanie na badania.. lekarz ma to gdzieś i spośród 7 (są w twoim wariancie za darmo) wpisuje tylko 3.. a jak chcesz mocz to musisz sobie już sam zapłaci bo lekarz uznał, że nie warto moczu badać???!! Potem dzwonisz znów na infolinie aby umówić się na badania.. okazuje się, że lekarz nie wpisał Twojego nr PESEL.. więc badania możesz zrobić ale musisz za nie sam zapłacić bo masz złe skierowanie !! Więc albo płacisz sam, albo rezygnujesz…a składki za pakiet co miesiąc płacisz…Nasz agent kłamał, że jesteśmy pierwszą firma która ma takie problemy! A tymczasem siedzisz w poczekalni do specjalisty.. i osoba czekająca razem z Tobą zaczyna opowiadać… że jej mąż po 4 miesiącach zrezygnował bo ciągle były problemy… a ona też jest tylko ostatni miesiąc ma dość…PZU Opieka Medyczna jest dobra dla emerytów którzy mają czas się użerać z infolinią, przekładać terminy..i skakać od lekarza do lekarza.. bo jaki jest sens leczyć się cały czas u jednego specjalisty? Po co .. jak można co wizytę chodzić do innego kardiologa .. za każdym razem w innej placówce… PZU Opieka Medyczna jest idealne dla ludzi, którzy nigdy nie będą z tego korzystać..

Aneta44 odpowiedział 5 miesięcy temu
2.7/5 - (4 votes)

Nie wiem jak PZU, ale ja jestem za opieka z medicover. Uprzejmi, mili i naprawdę pomagają Ci lekarze. A najlepsze jest to że medicover nie wymaga posiadania konta u siebie. Możecie sobie kupić sami w ich sklepie pakiet. Jak wpiszecie medistore to się Wam pokaze 🙂 Preferuję opiekę prywatną niż państwową z wiadomych przyczyn

Kate odpowiedział 5 miesięcy temu
3/5 - (4 votes)

Jakieś 4 lata temu powiedziałabym, że polecam. Dziś zdecydowanie NIE. Oczekiwanie na wizytę – to jakiś koszmar. W zasadzie tylko internistę mozna umówić od ręki. Reszta teleporad i czy wizyt u specjalistów to fikcja. Tzn. można się umówić, ale nie w sytuacji awaryjnej, kiedy potrzebuje się wizyty nagle, bo np. coś dzieje się z okiem, czy uchem. Sytuacja dotyczy i pakietu dla dziecka i dla dorosłego. Rozważam rezygnację, bo zaczyna to być żenujące.

Pacjentka odpowiedział 5 miesięcy temu
3.8/5 - (11 votes)

Dołączam do grona niezadowolonych. Pakiety „średnie” skonstruowane są chyba tylko po to, żeby móc się umówić ze specjalistą i popatrzeć mu w oczy. Wszystkie badania dodatkowo płatne. Pakiet wyższy już ciut lepszy, ale daleeeeko od „dobry”. Trzeba się mocno nagimnastykować, żeby mieć szansę za ciągłość leczenia u jednego specjalisty i posiadać historię choroby w jednej placówce. Najgorzej działają placówki będące własnością PZU (pozostałe prywatne przynajmniej się starają). Jesteś ustawiany w kolejce w godzinach przyjęć pacjentów na NFZ i (jeśli zgłosisz skargę i lekarz przyjmie cię poza kolejnością) narażasz się na gniew i komentarze ze strony pacjentów „niekomercyjnych”. 
I teraz najlepsza ciekawostka, w obliczu RODO:
Byłam wczoraj umówiona do specjalisty. PZU doskonale zna mój pakiet (a więc także zakres badań przysługujących mi „bezpłatnie”), ale z uporem maniaka stosuje swoje idiotyczną procedurę. Procedura ta polega na tym, że umawiając mnie do specjalisty zaznacza przy okazji tej wizyty krzyżyk „konsultacja”. I nic więcej. Przybywając na umówioną godzinę do placówki (proszę nie mylić z „będąc przyjętym o umówionej godzinie” ;)) dostaję karteczkę z zaznaczonym krzyżykiem pszy słowie „konsultacja” i informację, że mam ją dać lekarzowi. Wizyty oczywiście najczęściej powiązana jest z dodatkowymi usługami (jak np. USG), więc lekarz na mojej karteczce zaznacza krzyżyk w odpowiedniej rubryce. Po skończonej wizycie z karteczką mam się udać do rejestracji i tam dowiaduję się, że…. „musi pani potwierdzić dodatkowe usługi” (???)
„A dlaczego ja muszę (z jakiej racji w ogóle muszę, skoro WIADOMO z mojego pakietu co mi przysługuje a co nie?!), a nie państwo?” -pytam. „Bo nam już nie wolno ze względu na RODO.
I teraz się zaczyna prawdziwa jazda 😀
Dzwonię na infolinię (za którą płacę) i po odsłuchaniu szeregu „niezbędnych informacji” i pouczeń co mogę załatwić przez stronę internetową, wreszcie łączę się z konsultantem (podając wcześniej tonowo nr PESEL) i muszę podać moje imię i nazwisko (!), nazwisko specjalisty, u któego byłam (!) i wszystkie dodatkowe usługi, które wykonał przy okazji mojej wizyty (!!!!!!). Rzecz dzieję się wśród tłumu oczekujących pacjentów (nie mogę wyjść, bo panie z rejestracji nie wiedzą jeszcze czy PZU pokryje koszty dodatkowych usług, a bez zapłaty mnie nie wypuszczą). NIECH ŻYJE RODO! :)))) 
Czyli inni pacjenci mają pełną informację o tym jak się nazywam, kto mnie leczy i jakie zabiegi miałam wykonane. Gdyby ktoś miał np. badanie na obecność HIV lub żółtaczki zakaźnej albo choród wenerycznych – wszyscy byliby doskonale poinformowani. 
Jestem tak zbulwersowana, że chyba to gdzieś zgłoszę…

Agnieszka odpowiedział 5 miesięcy temu
3/5 - (2 votes)

Nie polecam pakietu zdrowie PZU !!!
Już ponad 2 tygodnie czekam na ustalenie terminu wizyty u specjalisty wysłanego przez aplikację w której dokładnie opisałam do której placówki i którego lekarza chcę aby mnie zarejestrowano a ta placówka jest wyznaczona w pakiecie przez PZU.
Nadmieniam, że taki incydent ma miejsce nie pierwszy raz.
Z mojej obserwacji wynika iż oni zarabiają kasę i umawiają tylko przez telefoniczne zgłoszenie po czym przychodzi dodatkowy koszt 30 zł do abonamentu właśnie za ten wykonany telefon do PZU.
Od dnia wysłania prośby umówienia terminu wizyty otrzymałam tylko 2 SMS-y o treści:
„PZU Zdrowie: Zajmujemy się Twoim zgłoszeniem. Poinformujemy Cię, gdy tylko umówimy wizytę.”
A wizyty jak nie ma tak nie ma.
Nie polecam to tylko zarabialnia kasy nic więcej !!!
PZU OPINIUJE NA ZERO !!!
OBSŁUGA DLA PZU OCENIAM NA ZERO !!!

Twoja odpowiedź

15 + 15 =

Bożena WilmForum-Oddluzanie: pytania i odpowiedzi › Kategoria: Dyskusja ogólna › PZU zdrowie i opieka medyczna – wasze opinie? -12 Dobre Słabe Bożena Wilm zapytał 6 miesięcy temu ...Witamy na Forum Oddłużeniowym, najnowocześniejszym forum o oddłużaniu, pomocy prawnej, kredytach i pożyczkach.